Μέρος Α’: «Σκέρτσο αλά Πολάκα: Ο Ντζίτζιους έχει πάει να συμμετάσχει στην εξέγερση της Βαροβίας κατά των Γερμανών, αλλά μπροστά στην άσχημη τροπή των πραγμάτων, επιστρέφει στην πατρίδα του Ζαλεσία, όπου η γυναίκα του τον απαντά με έναν Ούγγρο αξιωματικό (= στρατός κατοχής, σύμμαχοι τω Γερμανών). Εκείνος του προτείνει να αυτομολήσει με τη μονάδα του αν οι εισβάλλοντες Ρώσοι του αναγνωρίσουν την «ιδιότητα» του συμμάχου …
Μέρος Β’: «Οστινάτο λούγκουμπρε»: Οι νεοαφιχθέντες αιχμάλωτοι στο γερμανικό στρατόπεδο Όφλαγκ Χ, προειδοποιούνται: Κανείς δεν έχει δραπετεύσει, εκτός από τον ηρωικό εξιωματικό Ζαβιστόβσκι. Ο Κουρζάβα, όμως, ανακαλύπτει την αλήθεια… Δύο «νουβέλες» με εντελώς αντίθετο ύφος: Κωμικό και σαρκαστικό η πρώτη, δραματικό και σκοτεινό η δεύτερη, συνθέτουν μαζί μια πικρή και ειρωνική μελέτη του ηρωισμού, μια βαθειά αυτοκριτική απομυθοποίηση, χαρακτηριστική του απαισιόδοξου πολωνικού πνεύματος.Η ωριμότητα του χειρισμού, η ακρίβεια και η εκφραστική δεινότητα της γραφής του Μούνκ, έπλασαν ένα από τα πρώτα κλασικά φιλμ της μεγάλης πολωνικής σχολής.