Η ζωή ενός αποτυχημένου συγγραφέα θα αλλάξει ριζικά από ένα άκρως-απόρρητο «φάρμακο ευφυΐας», φάρμακο που θα του δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί το 100% του εγκέφαλου του. Οι βελτιωμένες ικανότητές του πολύ σύντομα θα τραβήξουν την προσοχή μυστηριωδών ατόμων που θα απειλήσουν τη νέα του ζωή. Ο φιλόδοξος συγγραφέας Έντι Μόρα (Κούπερ) πάσχει από χρόνια έλλειψη έμπνευσης. Η ζωή του όμως, θα αλλάξει από τη μια στιγμή στην άλλη, όταν ένας παλιός του φίλος θα του προτείνει το NZT, ένα νέο, επαναστατικό φαρμακευτικό σκεύασμα που του δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί στο έπακρο όλες του τις δυνατότητες. Με τις εγκεφαλικές του συνάψεις να δουλεύουν υπερωρίες, ο Έντι μπορεί να θυμηθεί ό,τι έχει διαβάσει, δει ή ακούσει στη ζωή του. Μπορεί να μάθει μία καινούργια ξένη γλώσσα μέσα σε μία μέρα, να κατανοήσει περίπλοκες συναρτήσεις και να γοητεύει όποιον συναντά – υπό την αίρεση ότι δεν θα αποκαλύψει σε κανέναν ότι συνεχίζει να παίρνει το μη κλινικά δοκιμασμένο φάρμακο. Πολύ σύντομα ο Έντι θα σαρώσει τη Γουόλ Στριτ, μετατρέποντας ένα μικρό κεφάλαιο σε εκατομμύρια. Τα κατορθώματά του όμως, θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον του μεγιστάνα Καρλ Βαν Λουν (Ντε Νίρο), ο οποίος θα τον προσκαλέσει να συντονίσει τη μεγαλύτερη συγχώνευση στην ιστορία των επιχειρήσεων. Όλες αυτές οι δραστηριότητες θα καταστήσουν τον Έντι στόχο κάποιων κακοπροαίρετων ανθρώπων που είναι αποφασισμένοι να κάνουν τα πάντα προκειμένου να πάρουν στα χέρια τους τα αποθέματα NZT του Έντι. Με τη ζωή του να διατρέχει σοβαρό κίνδυνο και τις παρενέργειες του χαπιού να έχουν κάνει την εμφάνισή τους, ο Έντι θα έρθει αντιμέτωπος με μυστηριώδεις ανθρώπους που παρακολουθούν κάθε του βήμα, έναν επικίνδυνο γκάνγκστερ και μια αμείλικτη αστυνομική έρευνα.
Πληροφορίες
Τι θα γινόταν αν υπήρχε ένα φάρμακο το οποίο να σε βοηθάει να μεγιστοποιείς τις δυνατότητές σου;
Ένα φάρμακο που θα σε καθιστούσε ικανό να αξιοποιήσεις όλες σου τις δυνατότητες;
«Είμαι σίγουρη ότι αυτή τη στιγμή που μιλάμε, υπάρχουν ερευνητές σε κάποια εργαστήρια οι οποίο προσπαθούν να κατασκευάσουν «έξυπνα σκευάσματα» τα οποία να βελτιώνουν τη μνήμη, την αντιληπτική ικανότητα και τα αντανακλαστικά.» - ΛΕΣΛΙ ΝΤΙΞΟΝ – Σενάριο
«Πιστεύω ότι η ιστορία αντικατοπτρίζει απόλυτα την πραγματικότητα της κοινωνίας μας. Υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που παίρνουν ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς προκειμένου να έχουν ενέργεια και δύναμη. Δεν είναι εν τέλει μεγάλη ειρωνεία το πώς ο σύγχρονος άνθρωπος έχει στραφεί σε τοξικές ουσίες απλά για να τα καταφέρει κι όχι για να τη βρει;» - ΛΕΣΛΙ ΝΤΙΞΟΝ – Σενάριο
«Το NZT είναι κάτι σαν το Provigil, το Adderall και άλλα τέτοιου είδους σκευάσματα, μόνο που είναι εκατό φορές πιο ισχυρό. Αν όμως, αντιμετωπίσουμε τη χημεία του εγκεφάλου σαν σκληρό δίσκο, τι ρόλο παίζει η προσωπικότητα; Ποια είναι άρα, τα όρια της ηθικής μας ταυτότητας;»
- ΝΙΛ ΜΠΕΡΓΚΕΡ – Σκηνοθεσία
Στην ταινία Απόλυτη Ευφυΐα πρωταγωνιστούν ο Μπράντλεϊ Κούπερ (The Hangover, The A-Team), ο βραβευμένος με Oscar® Ρόμπερτ Ντε Νίρο (Raging Bull, Taxi Driver), η Άμπι Κόρνις (Bright Star), η Άννα Φρίελ (You Will Meet a Tall Dark Stranger), ο Άντριου Χάουαρντ (Transformers: Revenge of the Fallen), ο Τζόνι Γουίτγουορθ (3:10 to Yuma) και ο Τόμας Αράνα (The Bourne Supremacy).
Το σενάριο της ταινίας είναι της Λέσλι Ντίξον («Freaky Friday», «Mrs. Doubtfire», «The Thomas Crown Affair») και είναι βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Άλαν Γκλιν.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Η σεναριογράφος Λέσλι Ντίξον αναζητούσε θησαυρούς σε ένα βιβλιοπωλείο μεταχειρισμένων βιβλίων όταν έπεσε για πρώτη φορά στα χέρια της το μυθιστόρημα The Dark Fields. Το συναρπαστικό και πρωτοποριακό θρίλερ του Άλαν Γκλυν ήταν τόσο δυνατό που αμέσως της κέντρισε το ενδιαφέρον. Τι θα γινόταν αν υπήρχε πράγματι ένα φάρμακο το οποίο να σε βοηθάει να μεγιστοποιείς τις δυνατότητές σου; Ένα φάρμακο που θα σε καθιστούσε ικανό να αξιοποιήσεις όλες σου τις δυνατότητες; Θα το έπαιρνες;
«Αγόρασα το βιβλίο και αμέσως άρχισα να το διαβάζω,» λέει η Ντίξον. «Όταν έφτασα περίπου στη μέση, με είχε κυριεύσει ο ενθουσιασμός. Ήμουν σίγουρη ότι το υλικό αυτό θα γινόταν μια καταπληκτική χολιγουντιανή ταινία. Τελικά, το χρηματοδότησα μόνη μου και έγραψα ένα σενάριο για να δω αν τελικά μπορούσε να γίνει αυτό που είχα στο μυαλό μου και κάπως έτσι βρεθήκαμε εδώ.»
Η προκλητική κεντρική ιδέα της ιστορίας αποτελεί ίσως την ιδανική πανάκεια για την Εποχή της Πληροφορίας. Μια εποχή που κατακλυζόμαστε από πληροφορίες κάθε δευτερόλεπτο με καταιγιστικό ρυθμό. «Ο πυρήνας της ιστορίας μπορεί να παραπέμπει σε επιστημονική φαντασία, αλλά η τεχνολογία που απαιτεί είναι μάλλον κάτι που δεν θα αργήσουμε να δούμε να συμβαίνει» λέει η Ντίξον, η οποία μέχρι στιγμής έχει υπογράψει τεράστιες εμπορικές επιτυχίες όπως τα Mrs. Doubtfire, Hairspray και Freaky Friday. «Είμαι σίγουρη ότι αυτή τη στιγμή που μιλάμε, υπάρχουν ερευνητές σε κάποια εργαστήρια οι οποίο προσπαθούν να κατασκευάσουν «έξυπνα σκευάσματα» τα οποία να βελτιώνουν τη μνήμη, την αντιληπτική ικανότητα και τα αντανακλαστικά.»
Ο Έντι Μόρα (Μπράντλεϊ Κούπερ), είναι ένας συγγραφέας που περνάει σιγά-σιγά στην αφάνεια. Στην αρχή της ιστορίας, η κοπέλα του τον εγκαταλείπει, ο εκδότης του απειλεί ότι θα τον απολύσει αν δεν του παραδώσει το καινούργιο βιβλίο που του έχει υποσχεθεί και η σπιτονοικοκυρά του θέλει να του κάνει έξωση. Όταν όμως, ένας παλιός του φίλος θα του δώσει ένα χάπι του μυστηριώδους σκευάσματος NZT, ο Έντι θα μεταμορφωθεί σε έναν χείμαρρο ιδεών και επιτευγμάτων που θα τον οδηγήσει στην πολυπόθητη επιτυχία.
«Πιστεύω ότι οι περισσότεροι – όπως άλλωστε και εγώ – αν μπορούσαν να πάρουν ένα τέτοιο χάπι, θα το έπαιρναν,» λέει η Ντίξον. «Πιστεύω ότι η ιστορία αντικατοπτρίζει απόλυτα την πραγματικότητα της κοινωνίας μας. Υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που παίρνουν ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς προκειμένου να έχουν ενέργεια και δύναμη. Δεν είναι εν τέλει μεγάλη ειρωνεία το πώς ο σύγχρονος άνθρωπος έχει στραφεί σε τοξικές ουσίες απλά για να τα καταφέρει κι όχι για να τη βρει;»
Η πορεία του Έντι από την αφάνεια στον πλούτο και τη δόξα είναι κάτι πραγματικά το συναρπαστικό. «Και αυτά που τελικά καταφέρνει να κάνει, είναι πράγματα που θέλουμε όλοι,» συνεχίζει η Ντίξον. «Μπορεί να μάθει όποια ξένη γλώσσα θέλει χωρίς κανέναν απολύτως κόπο. Μαθαίνει να διαβάζει παρτιτούρες μέσα σε μία μέρα. Οι γυναίκες πέφτουν στα πόδια του χάρη στη γοητεία και το χιούμορ του. Όλοι θα θέλαμε να μπορούμε να τα κάνουμε όλα αυτά. Όταν τα πράγματα όμως, αρχίζουν να περιπλέκονται και συνειδητοποιούμε ότι ο ήρωας έχει γίνει στόχος των κακών, αυτό που μας ενθουσιάζει είναι ο τρόπος που σκέφτεται και τελικά καταφέρνει να τους ξεφύγει.»
Η Ντίξον παρέδωσε το τελικό σενάριο στον παραγωγό Σκοτ Κροπφ, έναν παλιό γνώριμο, από την πρώτη της κιόλας ταινία, το Outrageous Fortune. «Είχε μια πολύ δυνατή ιδέα, ήταν καλογραμμένο και διέθετε το εκπληκτικό χιούμορ της Λέσλι,» λέει ο Κροπφ. «Μου διηγήθηκε το πώς ανακάλυψε τη συγκεκριμένη ιστορία και πώς αποφάσισε να γράψει το σενάριο. Ήταν έρωτας με την πρώτη ανάγνωση.»
Η ιδέα ενός φάρμακου εξυπνάδας κέντρισε τη φαντασία του. «Μέχρι στιγμής δεν έχω γνωρίσει κανέναν που να μην τον ιντριγκάρει η ιδέα να μπορεί να χρησιμοποιήσει το 100% του εγκεφάλου του,» λέει ο παραγωγός. «Και μόνο ότι θα μπορούσες να βλέπεις και να αντιλαμβάνεσαι περισσότερα πράγματα, θα σου έδινε πολύ καλύτερο συντονισμό. Θα μπορούσες να αφομοιώσεις πιο γρήγορα γνώσεις και να ανασύρεις από τη μνήμη σου πράγματα που πίστευες ότι έχεις ξεχάσει προ πολλού. Ουσιαστικά, θα μπορούσες να κάνεις τα πάντα.
«Προφανώς, βέβαια, κάτι τέτοιο έχει το τίμημά του,» συνεχίζει. «Ένα ‘αναβολικό’ του μυαλού μπορεί να αποβεί πάρα πολύ επικίνδυνο.»
Η Ντίξον και ο Κροπφ αποφάσισαν να συγχρηματοδοτήσουν την ταινία και αμέσως άρχισαν να αναζητούν σκηνοθέτη. Ο Νιλ Μπέργκερ, γνωστός για τις ταινίες The Illusionist και Interview with the Assassin, είχε οραματιστεί κάτι τόσο καινοτόμο γι αυτή την ταινία που κατάφερε να τους εντυπωσιάσει. «Ήθελα η ιστορία να είναι εξαιρετικά αληθοφανής και απόλυτα πιστευτή,» λέει ο Μπέργκερ. «Επίσης ήθελα να μπω μέσα στο μυαλό του Έντι και να δείξω πώς αντιλαμβανόταν τον κόσμο υπό την επήρεια του σκευάσματος, πώς επεξεργαζόταν την κάθε πληροφορία και πώς είναι να είσαι πραγματικά τόσο ευφυής. Είχα πάρα πολλές ιδέες που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν με εντελώς αντισυμβατικές οπτικοποιήσεις προκειμένου να το πετύχω αυτό.»
Και η αντίληψη του κόσμου που μας περιβάλλει είναι και το κεντρικό θέμα της ταινίας για τον Κροπφ. «Έπρεπε να βρούμε κάποιον που να έχει ήδη ολοκληρωμένη την ταινία στο μυαλό του προκειμένου να τα καταφέρουμε,» λέει ο παραγωγός. «Ο Νιλ ήταν αποφασισμένος να βρει πρωτότυπους τρόπους για να διηγηθεί την ιστορία και έτσι ήταν πρόθυμος να αποδεχθεί ευκολότερα πιο τολμηρές οπτικοποιήσεις από άλλους.»
Για τον Μπέργκερ, η ιστορία δεν αποτελούσε απλά καλό υλικό για ένα θρίλερ αλλά και ένα περιπετειώδες ταξίδι για τον ήρωα. «Από συνηθισμένος άνθρωπος καταφέρνει να φτάσει στην κορυφή,» λέει ο σκηνοθέτης. «Όταν διάβασα το σενάριο, οραματίστηκα μια ονειρική ταινία, χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις, γεμάτη ενέργεια. Με αυτόν ακριβώς τον τρόπο ταξιδεύει και ο ήρωας στην ίδια του την πόλη όταν είναι υπό την επήρεια του φαρμάκου.»
Ο Έντι καταφέρνει να γίνει διάσημος και επιτυχημένος αλλά αυτό έχει και τα αρνητικά του, όπως παρατηρεί ο Μπέργκερ. «Το φάρμακο έχει φρικτές παρενέργειες. Η διακοπή του συνεπάγεται αφόρητους πονοκεφάλους ενώ η υπερδοσολογία, απώλεια χρονικών περιόδων.
«Η ταινία περιγράφει τις δυνατότητες που έχει ο άνθρωπος ως ον μέσα από τη δύναμη που αποκτά ο Έντι και τις περιπέτειες που ζει λόγω αυτής,» συνεχίζει ο σκηνοθέτης. «Η ταινία είναι πολύ σύγχρονη και θα μπορούσε να εκτυλίσσεται στη Νέα Υόρκη του σήμερα αλλά εν τέλει είναι πολύ πιο ‘παγκόσμια’. Μιλάει για έναν τύπο που διψάει για επιτυχία, χωρίς όμως να είναι σε θέση να εκπληρώσει τα όνειρά του. Το ερώτημα λοιπόν που εγείρεται είναι μέχρι πού είναι διατεθειμένος να φτάσει προκειμένου να πετύχει αυτό που επιδιώκει. Θέλω το κοινό να μπορεί να ταυτιστεί μαζί του τη στιγμή που καλείται να κάνει τις επιλογές του. Σαν χαρακτήρας σε κερδίζει και σε κάνει να θες να τον ακολουθήσεις και να τον υποστηρίξεις. ακόμα και όταν δυσκολεύουν τα πράγματα μέχρι να ξαναβγεί στο φως.»
Στην καρδιά της ιστορίας βρίσκεται μια πάρα πολύ σημαντική και θεμελιώδης για την πλοκή ερώτηση «τι θα γινόταν αν υπήρχε ένα χάπι που θα μπορούσε να σε κάνει πλούσιο και ισχυρό; Θα το έπαιρνες;» Νομίζω ότι όλοι μας θα θέλαμε να κάνουμε κάτι ξεχωριστό, να αφήσουμε το στίγμα μας επηρεάζοντας θετικά τον κόσμο γύρω μας. Αυτό ακριβώς λοιπόν, περιγράφει η ταινία. Ο ήρωας δεν είναι ούτε μάγος ούτε υπερ-ήρωας. Απλά είναι η καλύτερη δυνατή εκδοχή του εαυτού του.»
«Αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν τέτοιου είδους σκευάσματα,» συνεχίζει ο Μπέργκερ. «Το NZT είναι κάτι σαν το Provigil, το Adderall και άλλα τέτοιου είδους σκευάσματα, μόνο που είναι εκατό φορές πιο ισχυρό. Αν όμως, αντιμετωπίσουμε τη χημεία του εγκεφάλου σαν σκληρό δίσκο, τι ρόλο παίζει η προσωπικότητα; Ποια είναι άρα, τα όρια της ηθικής μας ταυτότητας;»
Η ταινία συνδυάζει την αγωνία, τη δράση και το χιούμορ με εξαιρετική φωτογραφία και οπτικά εφέ, δημιουργώντας ένα αξέχαστο αποτέλεσμα γεμάτο αδρεναλίνη. «Είναι σπουδαία ιστορία και οι υπέροχες ερμηνείες του καστ σε συνδυασμό με τις ανατροπές της πλοκής της, προσδίδουν μεγαλύτερη ένταση και αγωνία,» λέει ο Κροπφ. «Είναι σαν μια βόλτα με τραινάκι σε λούνα-παρκ. Ο Μπράντλεϊ Κούπερ κάθεται στο διπλανό κάθισμα και εσύ απλά τον ακολουθείς και παρακολουθείς ό,τι του συμβαίνει. Η ταινία είναι γυρισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε το κοινό να απολαύσει την περιπέτεια αλλά ταυτόχρονα να προβληματιστεί και να πει «εγώ στη θέση του, τι θα έκανα;» Μπορεί να είναι διασκεδαστική, αλλά έχω την αίσθηση ότι το κοινό θα τρομάξει αρκετά.»
[[page_break]]
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΣΤ
Ο ρόλος του Έντι Μόρα είναι πολύ απαιτητικός και ο ηθοποιός που θα τον ενσάρκωνε έπρεπε να είναι πληθωρικός, ενδιαφέρων (καθώς εμφανίζεται σχεδόν σε κάθε σκηνή) και να μπορούσε να αποδώσει πειστικά τη μετάβαση από την αποτυχία στην κορυφή. «Όλοι είχαμε κατά νου τον Μπράντλεϊ Κούπερ,» λέει ο Μπέργκερ. «Είναι καταπληκτικός ηθοποιός, αλλά η συνήθης ερώτηση των στούντιο είναι «θα φέρει χρήματα το τάδε όνομα;». Ευτυχώς για μας, όταν κάναμε την επιλογή των ηθοποιών βγήκε το Hangover, το οποίο ήταν μεγάλη επιτυχία, κι έτσι δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα. Η πρώτη συνάντηση με τον Μπράντλεϊ έγινε στη Νέα Υόρκη. Συναντηθήκαμε ένα βράδυ, μιλήσαμε για την ταινία, για τη ζωή, για τα πάντα. Είναι τόσο χαρισματικός άνθρωπος που από την πρώτη στιγμή ήμασταν σίγουροι ότι θα απέδιδε ακριβώς αυτό που απαιτούσε η ιστορία.»
Η οξύνοια του Κούπερ τον έκανε αμέσως την πρώτη επιλογή για τον ρόλο. «Ο Έντι έπρεπε να διαθέτει εξαιρετική ευφράδεια,» λέει ο Μπέργκερ. «Έπρεπε να μπορεί να κάνει λογοπαίγνια και να ξεφεύγει λεκτικά.»
Από την άλλη όμως, στην αρχή της ταινίας έπρεπε να πείσει το κοινό ότι είναι εντελώς αποτυχημένος. «Συζητήσαμε τις προσωπικές μας ιστορίες και πόσο πολύ παιδευτήκαμε μέχρι να πούμε ότι τα καταφέραμε,» λέει ο σκηνοθέτης. «Και οι δύο περάσαμε εποχές που δεν είχαμε δουλειά, μέναμε σε απαράδεκτα διαμερίσματα και απελπιστήκαμε τόσο που σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε. Είχαμε λοιπόν, προσωπική εμπειρία και ήμουν σίγουρος ότι θα μπορούσαμε να αποδώσουμε όλες τις πτυχές της προσωπικότητας και της ζωής του Έντι με εξαιρετική ακρίβεια και αληθοφάνεια.»
«Είναι ένας ρόλος που διέπεται από αντίρροπες δυνάμεις,» λέει ο Κροπφ. «Χρειαζόμασταν κάποιον γοητευτικό, αστείο, έξυπνο και χαρισματικό. Ο Μπράντλεϊ Κούπερ ήταν ένας ανερχόμενος σταρ, ο οποίος ήταν ιδανικός για την ταινία. Έχει ακριβώς την ηλικία που θέλαμε, μπορεί να παίξει με την ίδια πειστικότητα τόσο τον αποτυχημένο και άτυχο συγγραφέα όσο και τον πανέξυπνο ευφράδη τύπο που αξιοποιεί τις εγκεφαλικές του δυνατότητες εκατό τοις εκατό. Ο Μπράντλεϊ έχει την ευκαιρία να επιδείξει το χιούμορ που τον διακρίνει αλλά και όλες τις υπόλοιπες δυνατότητές του ως ηθοποιός.»
Οι δημιουργοί, στο πρόσωπο του Κούπερ βρήκαν τον ηθοποιό που θα παρέσυρε εύκολα το κοινό στον κόσμο του. «Το εξαιρετικό με τον Μπράντλεϊ Κούπερ είναι ότι όλοι θα ήθελαν να είναι φίλοι του,» λέει ο Κροπφ. «Τον συμπαθούν άντρες και γυναίκες. Είναι ο τύπος που θα ήθελες να βγεις μαζί του και να τα πιείτε ή να ζήσετε μια ξέφρενη τρελή περιπέτεια.»
Ο ηθοποιός χάρισε το ταλέντο, τον ενθουσιασμό και την ενέργειά του σε έναν ρόλο που απαιτούσε απόλυτη δέσμευση. «Το σενάριο ήταν μακράν ένα από τα καλύτερα που διάβασα ποτέ,» λέει ο Κούπερ. «Όσοι το διάβασαν συμφώνησαν ότι ήταν εξαιρετικό από την αρχή ως το τέλος.»
Και αυτό που είχε στο μυαλό του ο σκηνοθέτης αποτέλεσε ένα επιπλέον δέλεαρ για τον ηθοποιό. «Ο Νιλ ήταν ξεκάθαρος από την αρχή. Ήθελε ο Έντι να ‘παρασύρει’ μαζί του τον θεατή,» εξηγεί ο Κούπερ. «Όταν μου εξήγησε τι ακριβώς είχε στο μυαλό του, ενθουσιάστηκα. Όταν συνεργάζεσαι μαζί του, τα πράγματα είναι πολύ εύκολα γιατί πολύ απλά, ενώ δεν έχει ίχνος κακώς εννοούμενου εγωισμού, ξέρει πολύ καλά τι ακριβώς θέλει.»
Ο ρόλος του Έντι ήταν κάτι που κέντρισε το ενδιαφέρον του Κούπερ. «Το να καταφέρεις να ενσαρκώσεις αυτό τον ρόλο σε όλα του τα στάδια, από την αρχή μέχρι το τέλος, αποτελεί όνειρο για κάθε ηθοποιό,» λέει. «Όταν τον βλέπουμε για πρώτη φορά είναι σε δραματική κατάσταση. Αν ήταν ακόμα 25 ετών, ο τρόπος ζωής του θα ήταν κουλ. Όντας όμως, στα 35 είναι πραγματικά για κλάματα.
«Όταν ο Έντι παίρνει το ΝΖΤ, λύνονται όλα τα προβλήματά του,» συνεχίζει ο ηθοποιός. «Ολοκληρώνει το χειρόγραφό του με απίστευτη ταχύτητα και μετά αρχίζει να αναρωτιέται τι άλλο μπορεί να κάνει με τις νέες βελτιωμένες του ικανότητες. Εσείς τι θα κάνατε αν γινόσασταν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας; Ή καλύτερα, ποια θα ήταν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας; Και ποιο θα ήταν το τίμημα που θα ήσασταν διατεθειμένοι να πληρώσετε προκειμένου να φτάσετε εκεί; Δύσκολη ερώτηση, έτσι;»
Ο Κούπερ κέρδισε τον θαυμασμό των συνεργατών του με την απαράμιλλη ενέργειά του. «Ήταν αυτός που κόπιασε περισσότερο από κάθε άλλον στην ταινία,» λέει ο Μπέργκερ. «Εμφανίζεται κυριολεκτικά σε κάθε σκηνή και ο χαρακτήρας που ενσαρκώνει βιώνει τεράστιες αλλαγές. Ξεκινά ως αποτυχημένος, κατακτά την επιτυχία και μετά βρίσκεται αντιμέτωπος με τον θάνατο. Του συμβαίνουν διάφορα πράγματα. Στο παρελθόν είχαμε δει το πολύπλευρο ταλέντο του Μπράντλεϊ μεμονωμένα. Σε αυτή την ταινία, το βλέπουμε να ξεδιπλώνεται συγκεντρωτικά. Και η ερμηνεία του είναι πραγματικά μοναδική.»
«Ελπίζω το κοινό να ζήσει έντονα την εμπειρία μέσω του Έντι,» λέει ο Κούπερ. «Θέλω οι θεατές να βιώσουν μαζί του τον ενθουσιασμό και να προσγειωθούν στην πραγματικότητα με τα όσα θα συμβούν στη συνέχεια.»
Η θεαματική άνοδος του Έντι στον κόσμο των οικονομικών θα τραβήξει την προσοχή του δισεκατομμυριούχου Καρλ Βαν Λουν, τον οποίο ενσαρκώνει ο βραβευμένος με Όσκαρ Ρόμπερτ Ντε Νίρο. «Ο Βαν Λουν είναι ένας από τους πιο έξυπνους παίκτες στον χώρο της οικονομίας,» λέει ο Μπέργκερ. «Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο είναι εκπληκτικός στον συγκεκριμένο ρόλο, δεδομένου ότι είναι ένας εξαιρετικά έξυπνος και δυνατός ηθοποιός. Σαν άνθρωπος είναι εξαιρετικά γενναιόδωρος και πολύ ευγενής, όπως και ο Βαν Λουν στην αρχή της ταινίας. Εμφανίζεται ως ο άνθρωπος που παίρνει υπό την προστασία του τον Έντι. Αλλά όπως σε όλους τους μεγάλους ρόλους που έχει ενσαρκώσει ο σπουδαίος αυτός ηθοποιός, η ευγενική και καλοπροαίρετη επιφάνεια κρύβει σκοτεινά και κυνικά μυστικά.»
Ο Ντε Νίρο και ο Μπέργκερ είχαν συναντηθεί λίγο μετά την προβολή της ταινίας The Illusionist και είχαν εκδηλώσει αμοιβαία το ενδιαφέρον για μια συνεργαία. «Αρχικά, ο ρόλος του Βαν Λουν δεν φαινόταν ιδιαίτερα ενδιαφέρων για έναν ηθοποιό του διαμετρήματος του,» λέει ο σκηνοθέτης. «Αλλά αποφασίσαμε να το δοκιμάσουμε. Του μίλησα λοιπόν και μου εκμυστηρεύτηκε ότι ενώ του άρεσε ο ρόλος, ένιωθε ότι δεν του άφηνε το περιθώριο να κάνει και πολλά πράγματα. Όταν συζήτησα μαζί του κάποιες ιδέες που είχα, ώστε να προσαρμόσουμε τον ρόλο στα μέτρα του, το ενδιαφέρον του τονώθηκε και μας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της συνεργασίας. Έτσι, μίλησα με την Λέσλι, η οποία έγραψε έναν εκπληκτικό ρόλο για τον μεγάλο αυτό ηθοποιό.»
Όταν η Ντίξον έμαθε ότι ο Ντε Νίρο ήταν διαθέσιμος, ξανάγραψε όλο τον ρόλο προκειμένου να τον κάνει αντάξιο του ταλέντου και της φήμης του σπουδαίου ηθοποιού. «Αρχικά, ο ρόλος του Βαν Λουν ήταν δευτερεύων,» λέει η Ντίξον «αλλά ενθουσιαστήκαμε στο ενδεχόμενο και μόνο να τον ενσαρκώσει ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Με τρόμο λοιπόν, ανακάλυψα ότι αυτό που είχα γράψει ήταν πολύ κοινό και δεν διέθετε τίποτα το ενδιαφέρον που να κεντρίσει την προσοχή του. Μια ολόκληρη εβδομάδα προσπαθούσα να φανταστώ τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο να λέει τις διάφορες ατάκες και ομολογώ ότι αυτό με βοήθησε να γίνει πιο παραγωγική η διαδικασία της επανασυγγραφής του ρόλου.»
Οι αλλαγές έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο συμφώνησε να συμμετέχει στην ταινία. «Έπιασε αμέσως δουλειά και βοήθησε πάρα πολύ όλη την ομάδα,» λέει ο Κροπφ. «Ήρθε εξαιρετικά προετοιμασμένος. Πρόκειται για έναν ηθοποιό-φαινόμενο που όμως, είναι τόσο χαλαρός ώστε να μην πάρει τη δόξα από τον Μπράντλεϊ. Οι δυο τους δουλεύουν με παρόμοιο τρόπο. Είναι εξίσου ευρηματικοί. Χωρίς να παρεκκλίνουν των διαλόγων, πάντα θα προσθέσουν κάτι που θα κρατήσει τον άλλο σε εγρήγορση.»
Όσο ενθουσιασμένος κι αν ήταν ο Μπέργκερ που θα σκηνοθετούσε τον διακεκριμένο ηθοποιό, όπως μας εκμυστηρεύεται υπήρξαν στιγμές που ένιωσε δέος και φόβο. «Ο Ντε Νίρο είναι ένας από τους αγαπημένους μου ηθοποιούς,» λέει ο σκηνοθέτης. «Και ως συνεργάτης υπήρξε εξαιρετικός. Όταν όμως, βρέθηκα στο ίδιο πλατό μαζί του, δουλεύοντας μαζί του, σκεφτόμουν ότι αυτός ο άνθρωπος έχει ενσαρκώσει τον Τράβις Μπικλ στο Taxi Driver και τον Τζέικ Λα Μότα στο Ranging Bull, και θα τολμούσα εγώ να του πω πώς να πει μια συγκεκριμένη ατάκα; Έπρεπε να αφήσω όλα αυτά που σκεφτόμουν στην άκρη και να δουλέψω με τον ηθοποιό που είχα απέναντί μου, όχι με το είδωλο που είχα στο μυαλό μου.»
Η συνεργασία με τον Ντε Νίρο ήταν για τον Κούπερ ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. «Ο Μπομπ είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους έγινα ηθοποιός,» εξηγεί. «Όταν λοιπόν, συνεργάζεσαι με έναν τόσο καλό ηθοποιό, η δική σου δουλειά γίνεται πάρα πολύ εύκολη. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αντιδράς στη δική του δράση.»
Με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και τον Μπράντλεϊ Κούπερ να έχουν ήδη υπογράψει με την παραγωγή, το υπόλοιπο καστ συγκεντρώθηκε εύκολα, με πρώτη και καλύτερη την Άμπι Κόρνις, που ενσαρκώνει τη φίλη του Έντι.»
Η Λίντι εργάζεται σε ένα περιοδικό και έχει στηρίξει απίστευτα τον Έντι. Ακόμα όμως, και εκείνη έχει φτάσει σε ένα σημείο όπου η υπομονή της έχει εξαντληθεί και ως εκ τούτου τον εγκαταλείπει στην αρχή κιόλας της ταινίας. Όταν ο Έντι ανακαλύπτει το ΝΖΤ και κατακτά την επιτυχία, οι δυο τους ξανασμίγουν. «Η Άμπι έχει μια τέτοια λάμψη που ακόμα και η σκέψη ότι ο Έντι τα θαλάσσωσε μαζί της είναι λυπηρή,» λέει η Ντίξον. «Και ένα από τα πράγματα που το ΝΖΤ τον βοηθάει να καταφέρει, είναι να την ξανακερδίσει.»
Η Λίντι ξανασμίγει μεν με τον Έντι μετά την εντυπωσιακή μεταμόρφωσή του, αλλά παραμένει η φωνή της λογικής σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας. «Ο Νιλ ανέκαθεν θεωρούσε τον ρόλο αυτό πάρα πολύ σημαντικό, παρόλο που είναι πιο δευτερεύων,» λέει η Κόρνις. «Είναι η μόνη που παίρνει το φάρμακο και μπορεί να αντιληφθεί τις συνέπειές του. Ουσιαστικά ‘καταργεί’ το οποίο σφάλμα στις πράξεις μας και κατά συνέπεια τον παράγοντα ‘άνθρωπος’.»
Ο σκηνοθέτης σχολιάζει χαρακτηριστικά, «Η Κόρνις διέθετε τον κατάλληλο συνδυασμό ομορφιάς και ευφυΐας για τον ρόλο. Είναι εκπληκτική. Είναι πανέμορφη και πολύ ταλαντούχα. Διαθέτει μια απόκοσμη ενέργεια αλλά και μια υπέροχη λάμψη. Η χημεία ανάμεσα στην Άμπι και τον Μπράντλεϊ ήταν εξαιρετική. Τους κοιτάς και βλέπεις την ιστορία που έχουν οι δύο ήρωες.»
Η Κόρνις, της οποίας σχεδόν όλες οι σκηνές είναι με τον Κούπερ, λέει ότι ο ενθουσιασμός του ήταν μεταδοτικός. «Ο Μπράντλεϊ δόθηκε στον ρόλο ψυχή και και σώματι. Έχει απίστευτο χιούμορ, καταπληκτική προσωπικότητα και τεράστια γκάμα. Είναι εκπληκτικός στον ρόλο του Έντι, γιατί μπορεί να αποδώσει την εξέλιξη από την αποτυχία στην απόλυτη επιτυχία. Επίσης, είναι εξαιρετικά γενναιόδωρος σαν άνθρωπος, σε κάνει να θέλεις να δώσεις το εκατό τοις εκατό των δυνατοτήτων σου και αυτό καθιστά τη συνεργασία μαζί του ιδιαίτερα διασκεδαστική.»
Όταν ο Έντι αποφασίζει να παίξει στο χρηματιστήριο, παίρνει χρήματα από τον μόνο άνθρωπο που θα μπορούσε να τον δανείσει. Έναν μικροαπατεώνα ονόματι Γκενάντι, τον οποίο ενσαρκώνει ο Άντριου Χάουαρντ. «Ο Γκενάντι έχει μεγαλώσει στη Ρωσία και έχει μετακομίσει στις ΗΠΑ καμιά εικοσαριά χρόνια,» λέει ο Μπέργκερ. «Έχει κρατήσει τη βαριά ρώσικη προφορά του και είναι ένας πολύ τρομακτικός και επικίνδυνος τύπος. Η κίνηση δανεισμού από αυτόν είναι απερίσκεπτη αλλά και έξυπνη ταυτόχρονα, αφού ο Έντι καταφέρνει να κάνει τα λίγα χρήματα πολλά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Το πρόβλημα θα προκύψει όταν ο Γκενάντι μαθαίνει για το φάρμακο και θέλει να το αποκτήσει.»
Η δημιουργία του ευφάνταστου και περίπλοκου αυτού χαρακτήρα αποτέλεσε μια απολαυστική διαδικασία για την Ντίξον. Όταν ο Χάουαρντ συμφώνησε να αναλάβει τον ρόλο είχε αρκετές ενδιαφέρουσες ιδέες, τις οποίες η σεναριογράφος ενσωμάτωσε στους τελικούς διαλόγους. «Ο Γκενάντι είναι ένας ιδιαίτερα πρωτόγονος και σκληρός κακοποιός,» λέει η σεναριογράφος. «Αρχικά, ο Έντι είναι ο μόνος άνθρωπος που βλέπουμε να χρησιμοποιεί το ΝΖΤ. Όταν ο Γκενάντι αρχίζει να παίρνει και εκείνος το σκεύασμα, το ΝΖΤ δεν του δίνει την ευφυΐα που έδωσε στον Έντι αλλά μεγεθύνει την κακία του και τις κακές του προθέσεις.»
Το αποτέλεσμα είναι τόσο χιουμοριστικό όσο και τρομακτικό. «Συζητήσαμε αρκετά με την Λέσλι για το πώς θα μπορούσαμε κάθε φορά που εμφανίζεται, ο θεατής να βλέπει ότι το λεξιλόγιό του είναι λίγο καλύτερο, λίγο πιο εκλεπτυσμένο,» λέει ο Χάουαρντ. «Υιοθετεί ένα ελαφρώς διαφορετικό στυλ - δεν θα έλεγα ότι είναι ωραίο, θυμίζει περισσότερο το στυλ των φτηνών ευρωπαϊκών κλαμπ. Και ενώ μπορεί να δείχνει ως ένας συνηθισμένος άνθρωπος, δεν είναι παρά ένας στυγνός δολοφόνος.»
Ο Χάουαρντ, ο οποίος είναι ουαλικής καταγωγής, έκανε αρκετή έρευνα για τον ρόλο του στην ρώσικη κοινότητα του Μπράιτον Μπιτς. «Από εκεί θα καταγόταν και ο ήρωας,» λέει χαρακτηριστικά. «Στη συγκεκριμένη περιοχή, μπορείς να συναντήσεις πολλούς Γκενάντι, συνεπώς ήταν μοναδική εμπειρία. Όταν έμαθα ότι είχα την ευκαιρία να δω, να ακούσω και να ζήσω στους ρυθμούς μιας πραγματικής ρωσικής κοινότητας στη Νέα Υόρκη, ενθουσιάστηκα και την εκμεταλλεύτηκα χωρίς δεύτερη σκέψη.»
Αυτό που τράβηξε τον Χάουαρντ στην ταινία ήταν ο συνδυασμός του εξαιρετικού σεναρίου, του εκπληκτικού καστ και της δράσης. «Η ταινία είναι ένα θρίλερ που σου κόβει την ανάσα,» λέει ο ηθοποιός. «Έχει ένταση, έχει υπέροχες ερμηνείες, έχει τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και τον Μπράντλεϊ Κούπερ... Ο Νιλ είναι εκπληκτικός σκηνοθέτης και ήξερε ακριβώς πώς ήθελε να αποδώσει την ιστορία. Πάντα έβαζε την προσωπική του πινελιά προσθέτοντας περισσότερο χρώμα και βάθος σε κάθε σκηνή.»