Η Γιαννιώτικη Αργυροτεχνία έχει γνωρίσει εποχές μεγάλης δόξας, φήμης και τιμής, ενώ οι ασημουργοί φροντίζουν ως σήμερα να μεταδίδουν την τέχνη τους στα παιδιά τους, ώστε να κρατήσουν ζωντανή την παράδοση.
Στην Καλαμπάκα λειτουργεί εδώ και πενήντα χρόνια μια κρατική σχολή, όπου έμπειροι ξυλογλύπτες μαθαίνουν σε νέους και νέες απ' όλη την Ελλάδα, να αγαπούν το ξύλο, να το πελεκάνε με σεβασμό και να παράγουν κομψοτεχνήματα από αυτό.
Oι Τηνιακοί μαρμαροτεχνίτες, με την επιμονή τους να εξορύσσουν και να επεξεργάζονται το μάρμαρο στην Έξω μεριά της Τήνου, διατηρούν ακέραια την σπουδαία παράδοση των προγονών τους.
O νεαρός πρωταγωνιστής Χρήστος Ζαχάρωφ ταξιδεύει στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας και μας παρουσιάζει τη διαδικασία παραγωγής μιας καμπάνας.Μας συστήνει τους αδελφούς Γαλανόπουλους οι οποίοι συνεχίζουν την παράδοση της οικογένειας τους, χυτεύοντας μικρές και μεγάλες καμπάνες, και φροντίζοντας ώστε να κουρ
Η ξυλοναυπηγική στο Αιγαίο είναι μια τέχνη που ασκείται σε νησιά που διαθέτουν πλούσια ξυλεία. Η Σάμος, με τα δάση της μαύρης πεύκης, ήταν ένα από αυτά κι γι' αυτό επιλέχθηκε για τη δημιουργία του Μουσείου Ναυπηγικής Τέχνης.
Η υφαντική τέχνη στον όρθιο αργαλειό έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα, εξακολουθεί να εφαρμόζεται σήμερα στο Γεράκι Λακωνίας και έχει ενταχθεί στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Η σαπωνοποιία Πατούνη βρίσκεται στην καρδιά της παλιάς πόλης της Κέρκυρας και διατηρεί αναλλοίωτο το μυστικό για την παρασκευή αγνού σαπουνιού. Μια παραδοσιακή επιχείρηση εγγεγραμμένη στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Η Κεραμική Κουρτζή, έργα της οποίας συναντάμε παντού στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, ξεκίνησε από την Αγιάσο της Λέσβου και μετρά ήδη έξι γενιές κεραμιστών που ανοίγουν νέους δρόμους στην κεραμική τέχνη.
Συναντάμε μια οικογένεια μουσουλμάνων σιδεράδων, οι οποίοι συνεχίζουν να εργάζονται με τον παραδοσιακό τρόπο και έναν σιδηρουργό, οπαδό της ευρηματικότητας, της ανακύκλωσης και της πατέντας, ο οποίος εντυπωσιάζει με τα έργα του.
Oι Λαγκαδινοί μάστοροι είναι γνωστοί σε όλη την Πελοπόννησο, καθώς δεν έχουν πάψει ποτέ να χτίζουν ή να επισκευάζουν σπίτια, εκκλησίες και γεφύρια. Στο νέο επεισόδιο, ο Χρήστος συμμετέχει στο 4ο Εργαστήριο Παραδοσιακής Τέχνης της Πέτρας.
Λίγο έξω από την Ξάνθη, βρίσκεται η έδρα της Κοιν.Σ.Επ. Πλέτενο. Εκεί, μουσουλμάνες και χριστιανές γυναίκες πήραν την πρωτοβουλία να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να αναζητήσουν την οικονομική τους αυτάρκεια στις παραδοσιακές τέχνες.
Τα σιφνέικα κεραμικά έχουν γνωρίσει εποχές μεγάλης δόξας, με εξαγωγές όπου υπήρχαν παροικίες Ελλήνων. Όμως, τα νέα υλικά που εμφανίστηκαν τα δεκαετία του '50, ανάγκασαν την σιφνέικη παραγωγή να συρρικνωθεί αλλά όχι και να σβήσει.