Το Θέατρο Έκσταν υποδέχεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά την εξαιρετικά επιτυχημένη παράσταση «Μέρες Ολόκληρες στα Δένδρα» της σπουδαίας Μαργκερίτ Ντυράς, σε σκηνοθεσία Ζαν-Πωλ Ντενιζόν και μετάφραση Ελένης Παπαχρηστοπούλου. Η παράσταση, που αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς την περσινή σεζόν, κάνει πρεμιέρα στις 4 Οκτωβρίου για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Ο Ζαν-Πωλ Ντενιζόν, σπουδαίος Γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης, γνωστός για τη συνεργασία του με τον Πήτερ Μπρουκ, υπογράφει μια παραγωγή που αναγνωρίστηκε ως μία από τις ποιοτικότερες της προηγούμενης περιόδου.
Δραματικό, κωμικό, μελαγχολικό, βαθιά ανθρώπινο και αφάνταστα επίκαιρο, το θεατρικό έργο της Μαργκερίτ Ντυράς αποτελεί προσαρμογή του επώνυμου μυθιστορήματός της από το 1954 και γράφτηκε το 1965. Έχει παρουσιαστεί στο θέατρο Οντεόν του Παρισιού με την Μαντελέν Ρενώ και σκηνοθεσία Ζαν-Λουί Μπαρώ, ενώ το 1977 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από την ίδια τη συγγραφέα.
Η ιστορία ξετυλίγεται γύρω από μια πλούσια μητέρα που επιστρέφει από μια γαλλική αποικία στο Παρίσι για να συναντήσει τον γιο της. Εκείνος, ένας τζογαδόρος που φυτοζωεί με μια μικρή πόρνη… Κι όμως, μέχρι το τέλος η μητέρα δεν παύει να λέει ότι είναι περήφανη που αγαπάει αυτόν τον «αποτυχημένο» γιο που σαν παιδί περνούσε τις μέρες του, σκαρφαλώνοντας στα δέντρα για να βρει φωλιές.
Μέσα από αυτή την αναδρομή στην παιδική ηλικία, η Μαργκερίτ Ντυράς μας φέρνει αντιμέτωπους με τους δικούς μας δαίμονες. Το έργο μας καλεί να στοχαστούμε για το νόημα της ζωής, ισορροπώντας ανάμεσα στα «πρέπει» και τα «θέλω», τη φιλοδοξία και την επιθυμία, και αντιπαραθέτοντας τη ματαιότητα της υλικής συσσώρευσης με μια ζωή προσανατολισμένη στην εφήμερη απόλαυση και το παιχνίδι. Ποιον κόσμο επιλέγουμε και γιατί; Αλήθειες που επιζητούν να ειπωθούν, αλλά συχνά ξεγλιστρούν στο πλάι.
Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, θα πραγματοποιηθούν βιντεοπροβολές και συζητήσεις γύρω από το έργο της συγγραφέως, προσφέροντας μια αυθεντική θεατρική επικοινωνία με τον κόσμο της Μαργκερίτ Ντυράς.
Γεννήθηκε στη Σαϊγκόν, στη Γαλλική Ινδοκίνα (σημερινό Βιετνάμ) στις 4 Απριλίου 1914. Οι γονείς της έφτασαν στην Ινδοκίνα εξαιτίας μιας καμπάνιας για την εργασία στις αποικίες. Ο πατέρας της πέθανε λίγο μετά. Η δύσκολη ζωή της υπήρξε πηγή έμπνευσης για τα έργα της. Στα 17 της πήγε στη Γαλλία για να σπουδάσει μαθηματικά, αλλά τα παράτησε και σπούδασε πολιτικές επιστήμες και νομική. Κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο δούλευε για την κυβέρνηση του Βισύ, αλλά ταυτόχρονα ήταν μέλος της Γαλλικής Αντίστασης και γι' αυτό στάλθηκε στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης Μπούχενβαλντ (Buchenwald) της Γερμανίας, απ' όπου μετά βίας επέζησε. Το 1943 δημοσίευσε το πρώτο της μυθιστόρημα “Les Impudents”. Έγραψε μυθιστόρημα, θέατρο, σενάρια για κινηματογραφικά έργα, όπως Χιροσίμα αγάπη μου, Ο εραστής (Βραβείο Γκονκούρ), Moderato cantabile, India song, υπήρξε δε ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών.
Γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης με πανευρωπαϊκή καριέρα. Άρχισε την καριέρα του με τον Πήτερ Μπρουκ, ο οποίος τον διεύθυνε στον Βυσσινόκηπο, την Τραγωδία της Κάρμεν, τη Μαχαμπαράτα και την Τρικυμία. Από την ιδιότητα του ηθοποιού πέρασε πολύ γρήγορα σ’ αυτήν του βοηθού σκηνοθεσίας, δίπλα στον Δάσκαλο, για να προχωρήσει στη συνέχεια στην ανεξάρτητη καριέρα του σκηνοθέτη, δραματουργού και παιδαγωγού. Από το 2015 συνεργάζεται μόνιμα στην Ελλάδα με το θέατρο «Εκστάν». Πρόσφατες σκηνοθεσίες του περιλαμβάνουν την όπερα του Μότσαρτ Ascanio in Alba (2023) και Η αγγλίδα ερωμένη της Μαργκερίτ Ντυράς (Θέατρο Έκσταν, 2023). Το 2019 του απονεμήθηκε το βραβείο σκηνοθεσίας από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου για τη σκηνοθεσία του στις Καρέκλες του Ιονέσκο.
Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ., της Δραματικής Σχολής Β. Ρίτσου και του Πανεπιστημίου Νέας Σορβόννης. Συνιδρύτρια με τον Γιάννη Σταματίου του Πολυχώρου - Θεάτρου «Εκστάν». Πρόσφατοι ρόλοι της περιλαμβάνουν την Ιστορία της Μαρί του Ζ. Μπρασσάϊ (Σκην. Ζ.Π. Ντενιζόν, 2021, 2023) και Η αγγλίδα ερωμένη της Μαργκερίτ Ντυράς (Σκην. Ζ.Π. Ντενιζόν, 2023, 2024). Για την ερμηνεία της στο ρόλο τής Σεμίραμις στις «Καρέκλες» του Ιονέσκο, τής απονεμήθηκε το βραβείο ερμηνείας 2018 από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου. Το θεατρικό της έργο «ΘΥΜΑΜΑΙ» (Εκστάν 2015) έχει κατατεθεί στην Εθνική βιβλιοθήκη, καθώς αποτυπώνει τα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα.
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Γ. Θεοδοσιάδη. Έχει συνεργαστεί στο θέατρο με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, την Ασπασία Παπαθανασίου, την ομάδα Πεδίον, το Δη.πε.θε Κέρκυρας, το Θέατρο επί Κολωνώ, την ομάδα 90οC του Δημ.Κομνηνού, καθώς και τους θιάσους Γ. Μόρτζου, Γ. Κιμούλη, Ελ. Γερασιμίδου, Τζένης Φωτίου, Μαίρης Βιδάλη. Για τον ρόλο του Χαλεπά στο έργο «Γιαννούλης Χαλεπάς: η κοιμωμένη μου» του Γιώργου Α. Χριστοδούλου, του απονεμήθηκε βραβείο ερμηνείας «Μάνος Κατράκης» από την Κορφιάτικη Ακαδημία (2014). Στην τηλεόραση συμμετείχε σε διαφημίσεις και σήριαλ όπως «Μεν και δε», «Μαύρο ρόδο», «Πανθέοι», «Σασμός», «Άγιος έρωτας», «Παραλία» κ.α. Στον κινηματογράφο συμμετείχε στην «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή.
Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, της Δραματικής σχολής ‘Θεατρική τέχνη’ Αντώνη Ανδριόπουλου και του Εθνικού Ωδείου. Πρόσφατος ρόλος της ήταν η Αντιγόνη, στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή στα αρχαία ελληνικά, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σταματίου (Αρχαίο θέατρο Μεσσήνης 2022). Έχει συνεργαστεί με την ομάδα ΜΠΟΕΜ στη Μουσικο-θεατρική παράσταση: Αφιέρωμα στον Ιάκωβο Καμπανέλλη Ο Καμπανέλλης στην γειτονιά των τραγουδιών του. Επίσης, συνεργάστηκε με θιάσους ρεπερτορίου για νεανικό κοινό σε παραστάσεις όπως Πλούτος, Νεφέλες, Ειρήνη, Ο μικρός πρίγκηπας.
Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Πέλος Κατσέλης». Στο θέατρο, πρόσφατος ρόλος του είναι ο Γιατρός στο Λεωφορείο ο Πόθος (Θ. Διάχρονο, Σκ. Ζαχ. Ρόχας) και Οι διαφορετικοί του Τζο Σώτερ (Μπρόντγουαιη, Θέατρο Τέχνης Λονδίνο). Στην τηλεόραση έχει συμμετάσχει στις σειρές Λάμψη, Καλημέρα ζωή, Ένας αξιολάτρευτος μπελάς, Ντόλτσε Βίτα, Σοφία ορθή, Ο κακός βεζύρης, Μονάχους, Μονάχους. Στον κινηματογράφο συμμετείχε στην ταινία Νέα τάξη (Φεστιβάλ Δράμας).
Σκηνογράφος, απόφοιτος της Σχολής Δοξιάδη. Από το 1977 εργάζεται ως σκηνογράφος στην Δημόσια Τηλεόραση και αργότερα σε όλα τα ιδιωτικά κανάλια, σκηνογραφώντας σήριαλ, μουσικές εκπομπές, δελτία ειδήσεων, τηλεοπτικά σόου, πολιτικές εκπομπές και πολλά ριάλιτι.